LIVET ÄR EN BERÄTTELSE

OM


Den här bilden på mig symboliserar något som jag älskar. Nämligen att vara ute på uppdrag för att samla på mig mänskliga möten, upplevelser och berättelser som jag sedan kan förmedla vidare skriftligt, muntligt och visuellt. 


Fotografiet är taget av min gode vän Magnus Fröderberg när vi besökte Istanbul för snart tio år sedan. Vi hade rest dit enbart för att fotografera - ett intresse och en passion som vi båda delar.  


Journalistutbildad

Att skapa innehåll har intresserat mig så länge jag kan minnas och det är något som jag professionellt har ägnat mig åt på olika sätt ända sedan mitten av 90-talet. 


Som för så många andra började det med praktik på lokaltidningarna och inhopp på olika gratistidningar där jag skrev och fotade. Men också handknackande av diverse HTML-sajter som sedan skulle fyllas med innehåll. Detta ledde mig så småningom vidare till en högskoleutbildning i medieproduktion och journalistik.


Vill skapa intresse

Därefter har jag hunnit jobba för Sveriges Radio, Marinmuseum, Vasamuseet och Nordiska ministerrådet- plus en mängd privata företag, förlag och byråer. Jag har också tillsammans med vänner gett ut två böcker och har en tredje på gång. 


Efter mer än 25 år så är det fortfarande berättandet som ger mig mest. Något som för mig handlar om att skapa innehåll med ord, bild, video eller ljud som engagerar och väcker intresse hos mina medmänniskor.

ÖVER 25 ÅRS ERFARENHET AV KOMMUNIKATIONSARBETE

Fyra viktiga byggstenar för framgångsrik kommunikation och marknadsföring

ANALYSERA OCH FÖRSTÅ DINA MÅLGRUPPER


Ju mer du känner dina målgrupper, desto större är sannolikheten att du träffar rätt med din kommunikation. Ta därför reda på så mycket som möjligt om människorna du vill nå. 

SKAPA RELEVANT INNEHÅLL


Se till att ditt innehåll är relevant för dina målgrupper. Det allra bästa är om du kan skapa ett värde. Att först ge något, är betydligt bättre än att omedelbart be om något.  

VÄLJA RÄTT KANALER


Se till att synas där dina målgrupper är aktiva. Glöm bara inte bort att också förstå förstå vikten av rätt tilltal och rätt tajming, vilket är ett allt för vanligt misstag.  

BEHÅLL MÅLGRUPPSFOKUS


Att över tid behålla målgruppsfokus är en av de viktigatse framgångsfaktorerna för effektiv kommunikation och marknadsföring. Något som är allt för lätt att glömma. Var uthållig!

LÅT OSS ARBETA TILLSAMMANS

CV

ARBETSLIVSERFARENHET


2006-pågående

Eget företag - Innehållsproduktion


2020-2023

Marknadsansvarig - Tecnovap Scandinavia AB och PT Professional AB


2016-2020

Kommunikationsrådgivare - Nordens välfärdscenter


2007-2016

Informationsansvarig, kommunikatör, webbredaktör  - Statens maritima museer


2005-2007

Informatör - Karlskrona kommun


2005-2006
Radioreporter och nyhetsuppläsare - Sveriges Radio Blekinge


UTBILDNING


2002-2005

Medieproduktion och journalistik - Högskolan i Kalmar



DATAKUNSKAPER


Mycket god vana av Microsoft Windows Office-paketet

Mycket god vana av Adobe Photoshop, Adobe Premiere och Adobe InDesign

Mycket god vana av Wordpress och Episerver

God vana av Apsis och SuperOffice (för nyhetsbrev)

God vana av My Newsdesk

God vana av Teams, Zoom och Google Meets

God vana av Chat GPT och Bing AI

Grundläggande kunskaper om Google Analytics och Google Ads


SPRÅK


Svenska och skolengelska


KÖRKORT


B-körkort (personbil)